Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

21 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Man o man.. Weer een slechte nachtrust gehad... Maar goed, niet miepen en klaar maken om een nieuw avontuur te beleven. Je raadt nooit waar we hebben gegeten... Juist! Heerlijke ham/kaas brood bij de goedheiligman!! We proppen het snel naar binnen, want we worden om 8.30 opgehaald.. Maar 8.30 is in Thaise begrippen minsten een uur later.. Beetje jammer!

Op naar de jungle! Denken we... Uiteraard moeten we een onnodige stop maken bij een of andere bloemenkwekerij. Hier is ook een vlindertuin bij. De vlinders zijn zeer bijzonder en ook bijzonder lelijk, das ook fascinerend!

Op naar de jungle! Denken we...
We maken nog een onnodige stop bij een overdekte markt. We hadden allerlei lekker kunnen kopen (oreo's bijvoorbeeld) Maar dit doen we niet, een paar uur later hebben we spijt...

Op naar de jungle! Hopen we...
Met de minuut: Meer groen, minder winkels, minder reclame langs de weg, steilere paden, minder verharde wegen... Welcome to the jungle!

Tijdens een stop krijgen we een lunch. Gelukkig is het rijst met wat groenten, we hebben hier nog geen sterk gevoel van heimwee naar 'the wall' (onze stamkroeg).
Met onze met luxe bevuilde konten willen we weer in de auto stappen, maar de tijd van relaxen is over. Er staat ons een wandeling van 4 uur voor de boeg! Het begon op een brede modderige bergweg, maar dit ging al snel over tot smalle paden langs diepe afgronden, de 'vangrail'(als die er al was) bestond uit wankelend bamboe... Op smalle bergpaadjes moesten we op en af.. We hebben vele mensen zien glijden, inclusief onszelf. We zijn diep in de rimboe van Thailand. We bukken onder takken door en lopen over mossige stenen door een bosrivier.
Onze bergschoenen en michiel zijn nikes verdienen hier een erevermelding. Een aanschaf die zich dubbel en dwars heeft terugverdiend.
We schelden, tieren, zeuren(want het was warm!) en praten onszelf moed in met borden vol steaks en spaghetti op de volgende dag. Maar eigenlijkl was het super en ongelooflijk, zoiets hebben we nog nooit gedaan en gezien.

We zingen thaise liedjes na van onze reisleider en hij lacht om alles wat hij zegt. En wij lachen om hem. Als hij op een gegeven moment iemand: 'oh my God' hoort zeggen, reageert hij met de thaise variant: Oh my Buddha! Dit is nu zijn stopwoord! Wij lachen weer de billen uit onze broek!

Als we bijna het bijltje erbij neer willen gooien, komen we aan in het 'dorpje'. En dan niet een dorp als Almkerk, maar een stuk of 5 houten hutjes op palen, zonder deuren en ramen, maar mensen, wat waren we blij! Rust hebben we nu, nu nog iets verzinnen voor de andere 2 gebreken, we hebben honger en we stinken. We kunnen ons wassen in een beekje, bijna zonder twijfel gaan we in ons zwembroek ff badderen. We zijn nu relaxed en 'schoon.' Nu de honger nog.. We fantaseren over chocolade en chips.. Als onze reisleider ineens roept: 7/11 is open! Wij zijn volledig in extase: Chips en koeken! We kopen oerhollands veel in en genieten van elke kruimel. Een moesonbui zorgt voor verkoeling en het wegjagen van de muggen.

We slapen op bamboe, dat aanvoelt als beton.. Daarop liggen matjes en boven ons hangen klamboes. Welcome at jungle inn! :P
Avondeten bestaat uit rijst met groenten en saus. Hoe origineel.. Koen spuwt vuur van het sausje!
Na het eten krijgen we een muziekinstrument in onze handen geduwd. Een aantal Djembees en wat handbekkens. We spelen als regenwoudjosti's, maar we hebben dikke pret!
We zouden graag gaan slapen, maar het is pas 8 uur(!) en iedereen is nog volop levendig. We willen geen spelbrekers zijn en nemen een paar biertjes. Dit is erg gezellig en uiteindelijk gaan we toch als laatste naar bed(bamboe) We hebben het geweten hoor, bieren met een stel Ieren...
Fabian heeft zijn klamboe moeten afstaan en slaap nu zonder, De muggenbulten op zijn lijf hebben iets weg van de rocky mountains... Michiel gleed in zijn onderbroek uit in de modder naast het toilet, hij is dus letterlijk in de zeik genomen... De gevlekte onderbroek die hij daaraan heeft overgehouden heeft hij overigens nog de gehele volgende dag aangehad! :P
Dre ging halverwege de nacht slaapwandelen en werd op een veranda aan de overkant wakker. Gedesorienteerd had hij een aantal angstige minuten, gelukkig wel de weg terug kunnen vinden. Als je ooit gaat slaapwandelen, doe dat dan niet in de jungle, waar het om 7 uur al stikdonker is...! One hell of a night in the jungle...

DAG 9: wist je dat:
- We toch nog aardig hebben geslapen..
- We droge witten boterhammen en een ei als ontbijt hadden...
- We deze dag maar een half uurtje hoefden te lopen, langs mooie rijstvelden...
- we als vee naar de volgende bestemming werden gebracht. Om een beeld te schetsen: We stonden in de achterbak van een 4x4 met een veekooi achterop...
- We nu gingen doen, waar we al die tijd over hebben opgeschept: olifanten berijden!
- Dit was een mooie, hobbelige ervaring! De rit duurde ongeveer een uur en ging over heuveltjes en rivieren door de jungle!
- Hierna moesten we op een vlot van bamboe gaan zitten, als je te veel verschoof, kreeg je water in je schoenen! Koen en dre hadden vipplekken bij de bestuurder, michiel en faab moesten het doen met de economy class, voor hen zat een stel zwetende farizeeers! Parmazaanse kaas, need to say more..?
- Na lang wachten met een bijna lege(we hadden nog oreo's) maag, Kregen we hoe verrassend, rijst met groenten!
- Op naar de volgende stop: mensen met lange nekken en vele ringen daaromheen, langnek uit de efteling is er niets bij! Faab maakt zijn droomfoto's hier!
- Na een dodemans rit door de bergen, komen we aan bij het raftgebeuren. Er is geen tijd voor vragen, we krijgen een vest en een helm op, en 3 minuten later is het gaan met die banaan!
- Het is een toffe rit in een zeer mooie, groene omgeving!
- We zijn kapot en gaan het liefst naar ons hotel..Toch moeten we nog 1 stop maken, een waterval...
- Eenmaal bij de waterval, zijn we op een klein paradijsje op aarde. Er is een waterval, die gebruikt kan worden als natuurlijke jakuzzi! We kunnen uit bomen in het water springen en het water heeft een goede temperatuur! Het mooiste is nog, dat we niet met neckerman zijn, dus zijn we de enige die daar zijn! Vele mooie foto's zijn daar geschoten!
- Eindelijk is het einde in zicht! Zoals Abba dat mooi zingt: the winner takes the wall! hahahaha
- We douchen en gaan snel af op de vreetschuur! We doen ons eerst tegoed aan fruitshakes en frikandellen, daarna het gewone voedsel! Heerlijk!
- Het was een mooi avontuur, koen geeft het een 8! Wij zijn het er mee eens! Michiel houdt niet echt van back to basic, dus geeft het een 5.5... T was super!

Op naar bed! Morgen weer nieuwe, spannende avonturen! Bedankt voor jullie geduld bij deze dubbele aflevering ;)

kus

• 21 Juli 2009 - 14:57

Clary:

koen geweldig dat verslag, alsof ik er bij was!!!!!

• 21 Juli 2009 - 15:58

Miranda:

Heej lieverd!!!
    Gaaf man wat jullie nu weer meegemaakt hebben!Hebben jullie wel veel foto's gemaakt want ik ben echt heel benieuwd!!!Ik mis je wel hoor!!Dikke kus

• 21 Juli 2009 - 18:30

Karin:

Hoi MANNEN, wat een avonturen beleven jullie!En het gave is dat jullie dat helemaal zelf doen. Het begint hier flink te regenen+knallend te onweren. Hoe zit dat bij jullie met de regen? Hoe doen jullie de was, en wat zijn oreo's? En desinfecteren jullie je nog wel regelmatig.
    De zon schijnt alweer. Nou, ik ben heel benieuwd wat jullie morgen weer gaan beleven maar eerst ga ik dit verhaal herlezen. Koen dikke kus en vooruit de anderen ook. Nee, het hoeft niet, echt niet. Dan krijg je groeten

• 22 Juli 2009 - 09:49

Corinne:

Wat zo leuk is?
    Nou vooral, dat jullie zuchtend en steunend de mooiste dingen meemaken en dat geweldig vertalen in een goed verhaal!

• 22 Juli 2009 - 10:43

Erik:

Hey jongens,
    Jullie maken wat mee.. ik ben zeer benieuwd naar de mooie foto's.
    Net als de rest geniet ik van de verhalen, ze zijn zo beeldend en ik kan me precies voorstellen hoe jullie je zouden gedragen.

Groeten van Mirjam en Erik

• 22 Juli 2009 - 17:06

Sjoerd:

Zat te kijken naar Ultimate Survival op discovery en moest eigenlijk gelijk aan jouw denken. Dan toch maar een berichtje achterlaten. Toffe verhalen en nog veel plezier ;D

groetjes, sjoerd

• 22 Juli 2009 - 17:44