Dag 24 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu

Dag 24

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

05 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

We beginnen deze dag met een vervelende mededeling...
Michiel en Faab zijn vandaag vroegtijdig vertrokken naar huis, omdat Michiel zijn opa is overleden.
Gisteravond kreeg hij het vervelende nieuws.
We hebben snel moeten handelen, want een vlucht van het eiland was door stom toeval(een vliegtuig is neergestort op het enige vliegveld van het eiland waar wij op zitten) dus niet mogelijk. Nu moeten zij met bus en boot naar bangkok, een klote reis maken die ze eigenlijk hadden gezworen om nooit meer te maken! Ze zullen donderdag in Nederland aankomen.
We wensen Michiel en zijn familie veel sterkte.
Omdat wij ontzettend balen dat onze vrienden weg zijn, hebben we van allebei een top 5 van de dingen die we aan ze gaan missen.

Top 5 Michiel.
1. Gezelligheid, deze man is overal voor in(op jungletochten na dan...)
2. Humor, goed doordachte grappen worden afgewisseld met eenvoudige woordgrappen. Onze dijen zullen nu wel minder rood worden, zonder al dat geklets!
3. Zijn nuchterheid, zelf na het enschede-incident op het strand bleef hij cool!
4. De eewige zoektocht naar de beste pizza's! Volgend jaar maar op vakantie naar Italie?
5. Het kuiltje in zijn haar. Volgens mij is het nog niet genoemd hier, maar michiel heeft zelf voor kapper gespeeld, maar vergat het stukje op de tondeuse te zetten... Veel plezier om gehad!

Top 5 Fabian.
1. Zijn droge opmerkingen. Uit het niets komen er opmerkingen over dingen waar de rest van ons niks op te zeggen had, geniaal!
2. Onze cameraman! Wie moet er nu foto's maken van 10.000 megapixels???
3. Faab kreeg het ook voor elkaar om er elke dag fris en fruitig uit te zien in kleren die hij de rest van de vakantie nog niet had aangehad.
4. Waar anderen nog wel eens een grote voorkeur hadden voor bepaald voedsel, maakte het Faab niets uit. Heerlijk dat het je geen reet kon schelen wat we gingen doen ;)
5. Het afdingen, jij was meester, wij zijn het nog niet eens waard om jouw student te mogen zijn... Zonder jou al de eerste dag honderden bahts af laten zetten...

Jongens, we missen jullie!

Maar in Koen en Dre schuilt toch wel een survivor, deze zal zich nu moeten ontluiken! Zonder de krachten van de andere krijgers zullen wij verder moeten!

Na het afscheid(we hielden ons allen sterk!) zijn we wat trips gaan boeken, het strandliggen zagen we niet echt zitten, dus besloten we om wat trips te gaan boeken, zo zouden we toch nog ff avontuurlijk zijn, iets meer van Thailand zien en de tijd zou snel voorbij gaan!

De komende 3 dagen staan in het teken van veel water, kayaks, snorkels(niet die van tv, hoewel het echt retegaaf zou zijn als we er 1 zouden vangen voor thuis in een kommetje) roze dolfijnen en spannende lunches!

We besluiten om vandaag nog ff rustig aan te doen, we gaan naar een megasupermarkt, de macro is er micro bij!
We kijken wat er allemaal te koop is en hoe goedkoop het is... Er liggen hele haaien tussen de tonijn en er hangen hele eenden tussen de kippen!

De beveiligers lopen er hier bij als B100 uit bassie en adriaan, want er steekt een lange antenne uit hun jas...
De voornaamste reden dat we hier zijn is uiteraard weer een bioscoop..
We zien de premiere van GI-Joe met zeker 10 andere mensen, we zitten vip voor omgerekend 3 euro!

Na de film zien we een netjes uitziend restautant genaamd 'MK restaurant' We gaan zitten aan een tafel met een kookplaat(incl pan). Blijkt dat de MK staat voor 'mee koken' Het is een soort wok of fame, maar dan brengen zij jou het vlees en de groenten en dan moet je het zelf in de pan gooien! We mogen kiezen uit tientallen vlees en vis dingen. We zoeken wat veilige dingen uit en die worden snel gebracht. We kijken schaapachtig om ons heen om te zien wat nu de bedoeling is, we lachen wat(van onzekerheid) en de vrouw van het restaurant komt ons maar helpen. Het blijkt niet echt moeilijk(je kiept alles er tegelijk in en wacht tot het gaar is) Onze vorken laten we stug links liggen. We eten alles traditioneel met stokjes op, wat verbazingwekkend goed lukt!
Half voldaan(we aten zeer kleine porties) gaan we terug naar het hotel.
In de taxi terug zijn we in complete paranoia, omdat we denken dat de taxichauffer(hij had geen bordje met taxi op zijn auto) ons gaat beroven... We bleken weer slecht van vertrouwen..

Morgen weer nieuwe verhalen!

slaapze!

• 05 Augustus 2009 - 17:23

Miranda:

Heej Dre en koen!!

Vind het heel erg om te horen dat het avontuur zo aan zijn einde is gekomen. Ook de reis die Fabian en Michiel moeten doorstaan, echt verschrikkelijk!Ik heb echt met ze te doen hoor, vooral Michiel.
    Ik hoop dat jullie je nog vermaken de komende dagen.Hou jullie taai! Ik ben blij als jullie weer thuis zijn!
    Dikke knuffel!

• 05 Augustus 2009 - 18:34

Joyce En Sjoerd:

Nou dit is wel een ander avontuur als we in gedachten hadden om te lezen... We hopen dat de jongens snel terug in Nederland zullen zijn.
    Probeer er nog wat van te maken met zijn tweeen, jullie hebben gelukkig nog wel dingen geboekt!!
    Zet hem op daar!!

• 05 Augustus 2009 - 19:39

Erik:

Zo jongens, dat is even balen. Ik hoop dat ze snel aankomen.

daarnaast hoop ik ook om nog een paar boeiende avonturen te lezen van de achterblijvers.

Gr, Mirjam & Erik

• 05 Augustus 2009 - 19:44

Clary:

Wat een naar eind van je vakantie Michiel. Ik ken je niet maar ik leef die thuisreis met je mee.Goed om een vriend bij je te hebben.

• 05 Augustus 2009 - 19:52

Clary :

Koen je moeder eet zelfs tomaat met buffelmozzarella met stokjes, ik was er vanmiddag zelf bij!

• 05 Augustus 2009 - 19:53

Karin:

Hoi Mannen, wat een naar bericht voor Michiel, dat zijn opa overleden is. Dat spijt me voor hem.Opa's zijn opa's, die zijn speciaal in een mensenleven
    Beginnen jullie naar het eind van de vakantie te verlangen? Nou, het thuisfront begint ook naar jullie te verlangen.
    Mmmmm, gelukkig nog een paar dagen genieten van jullie blog.
    kus+kus
    Houd moed:tendit in ardua virtus

• 06 Augustus 2009 - 09:36

Marleen:

Jammer dat deze fantastische reis op zo'n manier moet eindigen! In het bijzonder natuurlijk voor Michiel! Goed van jullie om toch de laatste dagen er nog wat van te maken! Ben benieuwd naar jullie laatste story's!! Ik wil jullie wel alvast een hele goeie terugreis toewensen!