Dag 5 - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

17 Juli 2009 | Thailand, Lopburi

We krijgen meer fans met de dag, bedankt voor jullie leuke reacties!

We hadden allemaal niet echt goed geslapen, beetje jammer.
Faab stond om 6 uur al weer op de vlonder om de lotusbloemen (die alleen in de ochtend open gaan om te poseren) te fotograferen.
De rest werd niet veel later wakker.

Na een aangenaam ontbijt bestaande uit toast met banaan namen we de tuc-tuc richting het station.

Onze stop was ongeveer een uur rijden. We hebben zo mooi ff een stukje van het land kunnen zien.
Hoewel het nog maar 9 uur in de ochtend was, werd ons al volledige rijsttafels aangeboden, we lachten vriendelijk en reageerden met het meest gezegde zinnetje van de vakantie: no, thank you.. (het tweede meest gezegde zinnetje is: ik ga me ff desinfecteren.

Met een kaart probeerden we deze keer zelf de weg naar alle tempels te vinden, ze lagen in het zicht, maar toch liepen we de andere kant op... Na gedist te worden door een aantal thaise jongeren(wij zouden hetzelfde hebben gedaan als ze in Dordt zouden lopen) gingen toch maar een tuc-tuc aanhouden.

Ditmaal was het niet een motor die ons heel de stad door liet gaan, maar een flink stel thaise kuiten die het werk deden. Koen crashte tegen een stoeprand en moest een stukje lopend de straat over.

Het rommelen in andre zijn maag nam drastische vormen aan, tijd om een wc op te zoeken. Deze ook gevonden, maar de maag was nog niet stabiel verklaard.
We maakten de tour af en zagen derderangs tempels die niet eens half zo mooi waren als die van gisteren, we moesten er wel veel voor betalen...

We kwamen aan waar we voor kwamen, de monkeys!
Een grote ruine met een laag hek eromheen zat vol met apen. Je kon er bekertjes met vloeibaar fruit kopen en deze aan de apen geven. Van geven was eigenlijk geen sprake, ze kwamen het zich gelijk toeeigenen. Als je er stiekum nog 1 in je zak bewaarde (koen) dan trokken ze gewoon aan je broek. You can't fool a monkey!

Andre zat er helemaal doorheen, daarom besloten we naar het lopburi inn te gaan. We kozen hiervoor, omdat het woordje 'inn' volgens ons wel betrouwbaar is...
We aten een heuse thaise tosti en cheesburgers, boekten een kamer en kwamen een beetje op kracht.

Hierna lopend terug, en zagen onderweg nog een openlucht versie van goedmorgen thailand. Een grote groep thai was bezig met thai chi onder leiding van een overenthousiaste presentator. Leuk om te zien!

Terug bij de monkeyheuvel werden ze net gevoerd (anders vallen ze de mensen aan...) Koen liet apen uit zijn hand eten, veel foto's en filmmateriaal is hier van gemaakt!
De apen kwamen echt overal vandaan, ze liepen over de winkels en zaten op de elektriciteitspalen. Andre kreeg een jong aapje naar zijn hoofd geslingerd, hij belande op de grond en was op slag dood, een bloedsouvenir zit op zijn broek.

Omdat we nergens durven te eten(diarree aantal staat op 2) zoeken we veilig voedsel in de 7/11. we kopen wit brood met chedderkaas en oreo's. We halen ook ham voor op brood, de vrouw achter de kassa vraagt of ze het moet opwarmen, wij zeggen nee, ze lacht ons uit...
Later zien we dat we het hadden moeten opwaren in de magnetron voordat we het konden eten. Een zelfgemaakte tosti zat er dus niet in.

We ontwijken nog wat apen en honden op weg naar het internetcafe en blijven hier wachten om zo in de nachttrein naar Chiang mai te stappen. Het wordt een reis van 12 uur. We zijn zeer zeer benieuwd waar we in terecht gaan komen, maar wat het ook zal zijn, we zullen er vast een zeker een grappig verhaal aan over houden.

Tot de volgende!

xxx

• 17 Juli 2009 - 17:13

MIranda:

Gaaf man die aapjes!!Nu allemaal even cola drinken tegen de diarree!Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan in de nachttrein!XXXX

• 17 Juli 2009 - 19:45

Koen En Maaike:

We hebben je adres gekregen van MIranda en zullen jullie nu ook trouw elke dag volgen.
    Heel veel plezier daar en geniet er van.

Groetjes Koen en Maaike

• 17 Juli 2009 - 20:24

Karin:

Jongens, het wordt echt spannend! Het is net als bij een feuilleton: iedere keer verheug je je weer op het volgende deel.

• 17 Juli 2009 - 21:42

Ton:

Geweldig al die verhalen, maar dat aapje was toch wel erg zielig.
    Ik heb het spreekwoord "De aap komt uit de mouw" veranderd in "De aap hangt aan je broek". En dan nog 12 uur met de trein, ai ai. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
    Met spanning wacht ik weer op de volgende aflevering.
    To be continued ....

• 18 Juli 2009 - 05:25

Nomi:

Heej mannen,

Wat een leuke verhalen.. thailand is maar een apart land.. wel gaaf met de apen en de tuktuk's..hihi :)
    Hopelijk lekker geslapen in de nachttrein!? ben benieuwd naar de volgende verhalen :)

have fun!!
    grtjs Nomi