Dag 6 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

18 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Poe poe poe, nou nou nou...
Nachttrein.. niet voor herhaling vatbaar...
We zaten heeeelemaaaaal achterin de trein, dit vonden we eerst niks, maar toen we s' ochtends naar voren liepen waren we wel zielsgelukkig. Voorin zat namelijk de wc. Nou ja, wc.. Gewoon een gat, met een randje, met bruine smurrie erin...
We hadden maagkrampen van het ophouden van onze ontlasting, maar het was t dubbel en dwars waard!!

De nachttrein was niet leuk, maar toch ging de reis wel snel, we hebben veel gedoezeld.

We zijn flink chago en worden flink moe van het woord: taxi?!

De omgeving hier is heel anders, het doet minder druk aan dan in bangkok, en er zijn hier normale winkels en restaurants.
Het klimaat is wat klammer en er is meer vegetatie. We zijn omringd door jungle.

We besluiten wat te eten. De eerste waar we de kaart bekijken, doet onze dromen uitkomen, het verlossende woord: 'kroket' staat op de kaart!
We vallen de man(die van Nederlandse afkomst is) huilend in de armen!
We drinken koeienmelk en eten heerlijke broodjes gezond! We hebben onze stamkroeg gevonden, we zullen hier driemaal daags te vinden zijn!

Onze Nederlandse goedheiligman/ onze veilige thuishaven (we weten ze naam nog niet, maar dat komt nog wel, we gokken op 'Koos' ) vertelt ons waar we dingen kunnen boeken. We hebben veel geboekt, maar wat we allemaal gaan doen de komende week, dat lezen jullie dan nog wel ;)

We besluiten (wederom met max 3 uur slaap) toch wat te gaan doen.
Chiang mai heeft een dierentuin. oftewel, jungletuin met meer dieren buiten dan binnen de hekken.
Het is bloedheet en de paden die we moeten lopen zijn meer dan 30% stijl... Je moet onze kuitspieren is zien nu!
Naast het bekende blijdorpvolk, zagen we hele mooie witte tijgers, bruine beren, een waanzinnig mooi aquarium en ook bijna het babypandatje, we waren alleen te vermoeid om in de lange aldirij te gaan staan.
Het hoogtepunt van de dierentuin, hou je vast! Een spektakelshow met hordelopende varkens, klappende zeeleeuwen en... (let op alle bijvoeglijke naamworden die komen)basketballende, fietsende, rekenende, ringwerpende, geldjattende, steppende, balletje balletje spelende papegaaien. Een genot voor het oog! Wacht maar op de beelden...:P
Gelukkig mochten we de papegaaien nog wel even op onze schouder houden, toch nog een diertje om aan de lijst toe te voegen!

Terug naar onze stamkroeg om bij onze held normaal te gaan eten!
We nemen een biertje... Daar blijft het ook bij, anders konden we niks meer voor jullie typen...

to be continued!

• 18 Juli 2009 - 18:08

Miranda:

Heej Lieverd!!!!
    Jammer dat de treinreis niet zo leuk was. Die wc zou echt een ramp zijn voor mij!!!Ik hoop dat jullie lekker gegeten hebben om weer bij te tanken!Vannacht waarschijnlijk goed slapen!?Nou tot morgen dan maar weer!
    XXXXX

• 18 Juli 2009 - 18:09

Miranda:

Heej Lieverd!!!!
    XXXXX

• 18 Juli 2009 - 18:44

Karin:

Kus voor Koos! En hulde aan jullie, heldhaftige reizigers. Zo'n nachtelijke treinreis en dan ook nog eens niet kunnen poepen dat moet erin hakken. Maar ik begrijp dat de beloning groot was.
    Nou, laat je maar lekker verwennen door Koos. En af en toe goed slapen.

• 18 Juli 2009 - 18:46

Karin:

Koen een kus, de rest groeten. Allemaal veel plezier+groeten van Chris

• 18 Juli 2009 - 19:13

Sandra (Wouter):

Koosje doet het goed bij jullie.. Dat hij maar goed voor jullie mag zorgen. Is weer een zorg minder voor het thuisfront ;)

groetjes en heeeeeeeeel veel plezier en tot het volgende verslag..

Groetjes
    Sandra

• 19 Juli 2009 - 08:52

Clary:

Koen, je kuitspieren heb ik al gezien! Ik heb ze zelfs geregeld afgewassen!! Kus !!!

• 19 Juli 2009 - 10:15

Caroline:

Wat een avonturen maken jullie mee zeg! Echt tof om alles zo na te lezen.

Wat andere al hebben gezegd, lijkt net alsof je er zelf bent als je het zo naleest!

Ben heel erg benieuwd naar de beelden van die actieve en spelende dieren!

Ode aan de Nederlandse Redder! Kroketten in Thailand een droom voor iedere Nederlander!

Hou jullie taai en tot de volgende blog!