Dag 14: Uitslaapdag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu Dag 14: Uitslaapdag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Genugten - WaarBenJij.nu

Dag 14: Uitslaapdag

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

26 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Eindelijk!!

We konden uitslapen! Rondt een uur of 10.30 uur melden we ons bij de Wall! Voor een lekker uitslaap ontbijtje. Eigenlijk verschilde het niks met het normale ontbijt (broodje ham/kaas), maar omdat we vandaag uit konden slapen deze speciale benaming.

Michiel lag nog te slapen en deed het vandaag zonder ontbijt. Al snel kwamen we weer in contact met onze andere held hier in Thailand. Onze taxi chauffeur met zijn witte vers gespoten fast and the furious car. Hij wilde ons meteen weer allerlei vreemde "trips" aanbieden. Normaal gesproken zouden we hier nooit op in gegaan zijn, maar omdat we vandaag geen georganiseerde tour op het programma hadden staan besloten we ons deze keer bewust te laten "oplichten". En oplichterij bleek het wel degelijk te zijn. We lieten ons voor 800 Baht naar een veel te toeristische tempel brengen die er niet veel anders uitzag dan alle 800 andere tempels die we al gezien hadden (hier hebben we uiteraard uitvoerig over geklaagd) We hebben in ieder geval lekker mee kunnen zingen op de lekkere boyband covers die er gedraaid werden in de taxi. Toen het begon te regenen besloten we de tussenstop bij de waterval over te slaan en meteen pannekoeken te gaan eten bij onze heilig verklaarde:"Koos". Het was alleen een hele klus om een pannekoek met kaas en spek te bestellen bij een niet engels sprekende serveerster. Michiel heeft voorgedaan hoe je een pannekoek met kaas en bacon moest maken! Ook dit bleek niet te werken en kwam de kok zelf maar even vragen wat de bedoeling was. Deze begreep de shakespeare interpetatie van Michiel wel.
Hierna nog een tournooitje gepould en ruzie gemaakt over de regels. Koen bleek een waar verborgen talent te hebben (hij is officeel gekroond tot koen keu).

En nu...?? Geen georganiseerde trip, geen taxiavonturen, geen honger meer (als excuus om bij the Wall te blijven), geen slaap..(dus geen powernap)....??
Faab besloot er maar eens in zijn eentje (naja...met zijn camera dan) op uit te trekken om rustig mooie plaatjes te schieten. Koen, Andre en Michiel gingen (toch weer) op excursie naar het zogeheten China Town (ja in Chiang Mai zit er ook een). China Town verschilt niet zo heel veel van de rest van Chiang Mai. Eigenlijk verschilt het helemaal niks. Ook hier konden we niks lezen, had iedereen spleetogen en durfden we nog steeds geen voedsel te kopen van aftandse straatkraampjes. Na 10 min. lopen kwamen we steunend, kreunend en mekkerend aan op de markt in China Town.

Michiel had nog douchegel nodig dus gingen we de eerste de beste "drogisterij" binnnen. Michiel probeerde weer doormiddel van een prachtig toneelstuk uit te leggen wat hij wilde krijgen met het resultaat dat hij weggestuurd werd naar een andere winkel. Daar aangekomen herhaalde hij zijn toneelstukje en werd vervolgens weer teruggestuurd naar de winkel waar we net vandaan kwamen. We besloten zijn douchegel maar gewoon bij de 7/11 te halen (wie niet duidelijk genoeg is...moet bij de 7/11 zijn)!
Andre durft het aan om wat snoepjes te kopen op de markt. We smikkelen wat en bewaren de rest voor Faab. De markt was verder te vergelijken met de "zomeruitverkoop bij de H&M" ...oftewel DRUK, NAUW en grote ROTZOOI!

We waren klaar met China Town (zo groot was het nu ook weer niet) en liepen terug om te gaan internetten. Beetje mailen, surfen en chillen onder het genot van een cappucino! (ja ons internetcafe zit in een coffeebar!) Daar op google een goed pizzarestaurantje opgezocht waar we die avond zouden kunnen gaan eten. Michiel vond de "Mad Dog". Snel Faab opzoeken op de hotelkamer. Daar aangekomen bleek hij weer bezig te zijn met zijn powernap! Kosten nog moeite moesten worden gespaard om hem wakker te krijgen. Meneer was diep in coma.

Iedereen in de taxi, op naar "Mad Dog"! Hier hebben we heerlijk gegeten. Met als kritische noot dat Andre zijn eten veeel later werd gebracht dan dat van de anderen. Een gezellig samen eten zat er dus vanavond niet in. Daarnaast bleek dit restaurant ook te dienen als sportcafe, wat simpelweg inhoudt dat je zit te eten tussen uitgelaten, bierdrinkende Britten die al schreeuwend en tierend naar de formula 1 Grand Prix zaten te kijken! Gezellig!

In een gekke bui besloten we naar de bioscoop te gaan. Uiteraard de taxi gepakt. Voor E1,80 naar 'The taking of Pelham 123....' In Nederland nog niet uit, maar hier al te bewonderen. Wij als filmliefhebbers natuurlijk in onze sas. Voordat de film begon nog een prachtig filmpje ter ere van de Thaise koning waarbij we allemaal verplicht werden te gaan staan. Dit hebben we natuurlijk samen met de 15 andere bezoekers braaf gedaan. De film was helemaal origineel Engels gesproken met een hoop rare tekens onderaan (waarschijnlijk de Thaise ondertiteling...) De bioscoop was trouwens erg fijn....beenruimte, stoelen die naar achteren konden, goed geluid en goed beeld. Pathe eat you're heart out!

Na de film bijna de Thaise achterbuurten ingelopen. We hadden per ongeluk de verkeerde uitgang genomen en wisten totaal niet meer waar we naartoe moesten. Met veel gebaren de weg gevraagd en uiteindelijk met een Tuc-Tuk terug gereden naar ons hotel. Daar nog een biertje gepakt en dit verslag getikt.

Morgen nog een dag chillen en dan is ons avontuur in Chiang Mai voorbij.

Truste!

• 27 Juli 2009 - 09:43

Erik:

Zo jongens, weer een heel avontuur. Ik ben benieuwd naar het volgende gedeelte van jullie reis.

keep me posted :P

gr, erik & mirjam

• 27 Juli 2009 - 09:57

Sjoerd:

Keep on going!

Mad dog, leuke naam voor een italiaans restaurant haha :p

groetjes, sjoerd

• 27 Juli 2009 - 12:30

Caroline:

Wat een avontuur weer!

Na al jullie verhalen krijg ontzettend veel kriebels om weer naar de Filippijnen te gaan!

Ik wacht met smart af op een nieuw avontuur!

• 28 Juli 2009 - 08:50

Clary:

het is inmiddels dinsdag (gisteren vergeten!).Ik ken Migiel niet maar ik zie 'm al schrapende bewegingen maken onder z'n oksels.Op gisteren ware jullie dus aan "t chillen,dat ga ik nu lezen!